Privatlivspolitik
Website: https://hejdanmark.dk/
Om vores privatlivspolitik
Hos HejDanmark tager vi dit privatliv meget alvorligt. Vi behandler kun data, som vi har brug for (til forbedring) af vores tjenester og håndterer alle oplysninger, vi indsamler om dig og din brug af vores tjenester, med omhu. Dine oplysninger deles ikke med tredjeparter til kommercielle formål. Denne privatlivspolitik gælder for brugen af hjemmesiden HejDanmark og de tjenester, der tilgås derfra. Denne privatlivspolitik beskriver, hvilke oplysninger vi indsamler om dig, hvad disse oplysninger bruges til, og med hvem samt under hvilke betingelser disse oplysninger kan deles med tredjeparter. Vi forklarer også, hvordan vi opbevarer dine data, hvordan vi beskytter dem mod misbrug, og hvilke rettigheder du har i forhold til de personoplysninger, du giver os. Hvis du har spørgsmål om vores privatlivspolitik, kan du kontakte vores privatlivsansvarlige, hvis kontaktoplysninger findes nederst i denne politik.
Privatlivspolitik
Nedenfor kan du læse, hvordan vi behandler dine data, hvor vi opbevarer dem, hvilke sikkerhedsteknikker vi bruger, og hvem der har adgang til dataene.
Om vores databehandling
Vi bruger webhosting og e-mailtjenester fra Shopify, Google G Suite og Klaviyo. Til vores webhosting bruger vi et webhostingfirma. Personlige data, der indsamles, når du bruger vores hjemmeside og tjenester, deles med vores webhost, som har brug for adgang til disse oplysninger for at kunne yde (teknisk) support. De vil ikke bruge disse oplysninger til andre formål. Ifølge den kontrakt, vi har med dem, er vores webhost forpligtet til at tage de nødvendige forholdsregler og sikkerhedsforanstaltninger for dine personoplysninger.
Vores webshop er udviklet med Shopify-software, og vi hoster vores webshop på en dedikeret server. Vi har truffet de nødvendige forholdsregler og sikkerhedsforanstaltninger vedrørende dine personoplysninger, såsom SSL-kryptering og en stærk adgangskodepolitik.
E-mail og mailinglister
Til vores almindelige e-mails bruger vi e-mailtjenester fra vores webhost. Denne part har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at forhindre misbrug, tab eller ændring af dine data. Vores hostingfirma har ikke adgang til vores mailboks, og vi behandler vores e-mailkorrespondance fortroligt.
Formål med databehandling
Generelt formål med databehandling
Vi bruger dine data udelukkende til at levere vores tjenester til dig. Det betyder, at formålet med behandlingen af disse data er direkte forbundet med den opgave, du har givet os. Vi bruger ikke disse data til (målrettet) markedsføring. Hvis du deler oplysninger med os, og vi bruger disse oplysninger – uden en specifik anmodning – til at kontakte dig senere, vil vi først bede om dit udtrykkelige samtykke. Dine oplysninger deles ikke med tredjeparter til andre formål end opfyldelse af regnskabs- og administrationsforpligtelser. Disse tredjeparter er alle forpligtet til tavshed gennem en kontrakt, en ed eller en lovbestemt forpligtelse.
Automatisk indsamlede data
Oplysninger, der automatisk indsamles af vores hjemmeside, behandles udelukkende for at kunne levere tjenester til dig og/eller forbedre vores tjenester yderligere. Disse oplysninger (f.eks. din IP-adresse (anonymiseret), browser og operativsystem) er ikke personlige oplysninger.
Samarbejde med skattemæssige og kriminelle efterforskninger
I visse tilfælde kan vi være juridisk forpligtet til at dele dine data for at bistå i en skatte- eller strafferetlig efterforskning. I sådanne tilfælde er vi forpligtet til at opfylde kravene og yde bistand, men vi vil modsætte os dette inden for de juridiske muligheder.
Opbevaringsperioder
Vi gemmer dine data, så længe du er kunde hos os. Det betyder, at vi opbevarer og bevarer din kundekonto, indtil du giver os besked om, at du ikke længere ønsker at bruge vores tjenester. En sådan besked betragtes også som en anmodning om at blive glemt. Vi er forpligtet til at opbevare fakturaer, der indeholder dine (personlige) oplysninger, på grund af relevante administrative forpligtelser, og disse oplysninger opbevares sikkert, så længe fristen for disse forpligtelser ikke er udløbet. Medarbejdere har ikke længere adgang til din kundekonto og eventuelle dokumenter, der er produceret som følge af din opgave.
Dine rettigheder
I henhold til gældende lovgivning har du som registreret visse rettigheder i forbindelse med personoplysninger, der behandles af os eller på vores vegne. Nedenfor forklarer vi disse rettigheder og hvordan du som registreret kan gøre dem gældende.
For at forhindre misbrug sender vi som udgangspunkt kun fakturaer og kopier af dine data til de e-mailadresser, du har oplyst os. Hvis du ønsker at modtage disse oplysninger til en anden e-mailadresse eller f.eks. med posten, vil vi bede dig identificere dig tilsvarende. Vi fører register over gennemførte anmodninger; i tilfælde af en anmodning om at blive glemt, vil vi føre register over anonymiserede data. Du modtager alle fakturaer og datakopier i filer struktureret i et maskinlæsbart format baseret på de datakategorier, vi bruger i vores system.
Ret til indsigt
Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de data, vi behandler, som vedrører dig eller kan spores tilbage til dig. Du kan anmode om indsigt hos vores privatlivsansvarlige. Du vil modtage svar på din anmodning inden for 30 dage. Hvis din anmodning imødekommes, sender vi dig en kopi af alle data med en supplerende liste over de databehandlere, der behandler disse data, via den e-mailadresse, vi har registreret.
Ret til berigtigelse
Du har til enhver tid ret til at få berigtiget de oplysninger, vi behandler, som vedrører dig. Du kan anmode om dette hos vores privatlivsansvarlige. Du vil modtage svar inden for 30 dage. Hvis din anmodning godkendes, sender vi dig en bekræftelse på, at oplysningerne er blevet rettet.
Ret til begrænsning af behandling
Du har til enhver tid ret til at få begrænset behandlingen af dine data. Du kan anmode om dette hos vores privatlivsansvarlige. Du vil modtage svar på din anmodning inden for 30 dage. Hvis anmodningen godkendes, vil vi bekræfte via den kendte e-mailadresse, at behandlingen af dine data er begrænset, indtil du ophæver denne begrænsning.
Ret til dataportabilitet
Du har til enhver tid ret til at få overført de data, vi behandler om dig, til en tredjepart efter eget valg. Du kan sende en anmodning herom til vores privatlivsansvarlige. Du vil modtage svar på din anmodning inden for 30 dage. Hvis din anmodning godkendes, sender vi dine (personlige) data og kopier, som vi eller tredjeparter har behandlet, til den ønskede e-mailadresse. Det er sandsynligt, at vi i sådanne tilfælde ikke længere kan tilbyde dig vores tjenester.
Ret til indsigelse og andre rettigheder
Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger. I så fald vil vi straks stoppe al behandling, indtil indsigelsen er vurderet. Hvis din indsigelse er berettiget, returnerer vi alle fakturaer og/eller kopier af persondata og ophører med behandlingen. Du har også ret til ikke at være genstand for automatiseret beslutningstagning eller profilering. Vi behandler dine data på en måde, hvor denne ret ikke er relevant. Hvis du mener, at det er tilfældet, bedes du kontakte vores privatlivsansvarlige.
Ændringer i privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at ændre vores privatlivspolitik til enhver tid. På denne side vil du altid finde den nyeste version. Hvis en ny politik påvirker måden, vi bruger nyindsamlede oplysninger om dig på, vil vi informere dig herom via e-mail.
Hej Danmark
Email: info@hejdanmark.dk